lördag, mars 07, 2009

Forum Nacka kan dra åt helvete


Fy satan vad arg jag blev idag. Jag och Tuva var till Forum Nacka och spenderade nästan 3000 kr. Vi handlade lite kläder till hela familjen. Vi fikade en liten stund och hade en jättemysig tjejdag på tumanhand. J fick 4 st baströjor. Felix fick ett par nya 96-Gstar-jeans. Tuva fick en jättefin kofta. Jag fick en klänning, en kjol och en blus. När vi sen skulle åka ut ur det där förbannade p-garaget som för det första är helt felbyggt. Hur kan man bygga ett garage så det blir trafikstockningar därinne? Sanslöst. Nu var det inte det jag skulle gnälla på, utan när vi skulle åka ut. De har såna förhatliga bommar för att det kostar pengar nu för tiden att åka dit och shoppa. Jag förde in kvittot i automaten och då står det att jag ska betala 5 kr. Okej tänkte jag och tog fram en femma för att stoppa in i automaten. DÅ TAR AUTOMATJÄVULEN BARA KREDITKORT!!!! Ja men nu har jag inget kort jag kunde använda eftersom jag har ett onlinekort. Försökte läsa på automaten hur jag ska göra nu, samtidigt ser jag bilar komma bakom som efter en stund får backa för att jag inte kommer iväg. Ser en liten röd knapp till slut på automaten. Det står alltså inget om att trycka på den röda knappen om man har problem. Nejdå, utan det ska man bara fatta själv! Trycker iaf på knappen och kommer fram till nån snubbe.


Jag (superirriterat): Jaha och hur ska jag komma ut från det här garaget när jag inte har något kort???????????!!!!!!!!

Snubben: Ja vi tar bara kort!

Jag: Ja, men nu har jag inget kort, så hur ska jag komma ut härifrån!!!!!!!?????

Snubben: Ja, men det borde du tänkt på lite tidigare! Du får åka tillbaka och betala i en automat.

Jag: En automat??? Och var ligger en automat???? Och hur i helvete ska jag kunna veta att jag inte kan betala med mynt utan i en automat, det står ingenstans förrän jag kommer fram till bommarna och nu står det massor med bilar bakom. Kan du tala om för mig hur jag ska kunna backa då???

Snubben: Jaja, jag får väl öppna bommarna till dig då!

Jag: Ja, tack så himla mycket!!!


Satan i gatan vad arg jag var!!! Hur i hela helvetet ska jag som kund fatta att jag ska betala med kort för att komma ut från helvetesgaraget och hur i hela helvetet ska jag kunna veta att jag i så fall måste betala med mynt i nån annan automat för att komma ut???? Nu är jag så jävla upprörd för de där 5 kronorna, så jag kommer aldrig mer åka till det där förbannade centrumet. Mina pengar kommer ni inte se röken av fler ggr. Lägg ner skitcentrumet! Åk inte dit! Det är inte värt det!

Sen satt jag och gaffla hela vägen hem. Tuva satt bara bredvid och fnissa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste erkänna att jag garva lite när ja läste detta också... Fast håller mä.. De borde ju skylta ordentligt redan vid infarten såklart...

Trillian sa...

Såklart var ordet...