torsdag, mars 26, 2009

Mycket bra artiklar i fettdebatten


Läkaren Tore Persson skriver riktigt bra i den här artikeln på newsmill, läs och begrunda. Min första reflektion av artikeln är LÄGG NER LIVSMEDELSVERKET!! De är ju inte kloka med sina kostråd. Det var faktiskt livsmedelsverkets konstiga råd (med lightprodukter och kemiskt framställda margariner) som gjorde att jag började läsa på om kost och näringslära, och efter att jag sett Annika Dahlqvist i Kalla Fakta såga dessa herrar så hittade jag till LCHF-kosten och på den vägen är det. Om ni bara ska läsa en artikel från mina föreslagna nedan så föreslår jag denna.
http://newsmill.se/artikel/2009/03/25/upp-till-bevis-bohman


Sven Erik Nordin om bantning och att det råder total förvirring hos oss vanligt folk om vilken kost man egentligen skall äta.


En till artikel av Sven Erik Nordin. Riktigt riktigt bra skrivet som innehåller allt det jag skulle vilja säga till folk. "Som bekant kan en lögn bli sanning om den upprepas tillräckligt ofta."


Skrivet av Jens Linder om hur fettstriden lämnar ätarna i sticket.


Skrivet av Andreas Eenfeldt. Kostdoktorn. Som vanligt är han en stjärna på att sammanfatta studier och artiklar till läsligt format, så att även vi vanliga dödliga förstår.


Inga kommentarer: