måndag, mars 16, 2009

Idag skämdes jag

Nu när jag köper den mat jag köper, feta ostar, grädde, smör och andra feta produkter, så känner jag mig skitdum när jag sätter upp maten på bandet. Hej här kommer tjockisen och köper feta produkter och nu förstår alla varför hon är så fet som hon är. Så känns det. Även om jag nu själv vet att den här maten gör att jag mår bättre och samtidigt går ner i vikt, så känner jag mig så jäkla dum. Därför älskar jag att scanna ner maten direkt i kassar istället. Därför älskar jag att handla med min smala sambo, för då får alla tro att det är hans feta mat. Ja, jag har fortfarande ångest över att jag äter som jag gör nu. Jag har varit fettskrämd så himla länge så det sitter verkligen djupt rotat hos mig, att är man fet så ska man äta lightprodukter. En smal tant stog framför mig i kön idag och hon plockade upp det ena halvfabrikatet efter den andra och alla produkter var light light light. Sen stog jag tjockisen bakom henne i kön med min boursinost, mina två gräddpaket och chorizokorven. Så jag skämdes och kände mig rejält dum. Rejält dum.

Japp vi har handlat nästan varje dag sen storhandlingen förra onsdan. Även fast vi tummat på att bara handla en gång i veckan. Tror torsdag och söndag var enda dagarna som vi inte handlade. Så ska försöka planera lite bättre den här gången. Vi gör av med alldeles för mycket pengar på mat. Skärpning!

2 kommentarer:

Mikkan sa...

Det är verkligen hemskt att behöva känna så! Känner lite likadant, fast samtidigt så blir jag nästa full i skratt över att se folk plocka upp socker, bröd, pasta, light. jag känner att jag är den av oss då som får kvalitet och god mat för pengarna! :)

Trillian sa...

Håller med i allt du säger, men när man vet vad alla tänker om fett osv så känner man sig bara dum. Jag vill inte känna så, men jag tror jag kommer göra det länge.