tisdag, mars 24, 2009

Gnällig

Idag hade jag en grymt dålig dag. Gnällde över precis allt. Fåglarna som kvittra. Bad de hålla käften. J skrattade. Det gjorde inte jag. Gnällde över kylan. Gnällde över dåliga förare som kör som f...ttor när det är halt ute. Ja men konstigt att det blir så mycket krockar. Amatörer. Gnällde över bussen (som vanligt). Gnällde över mina arbetskamrater, två av dem. Gnällde över att jag inte fick gnälla för J. Så till slut sa jag till honom att jag ska fan hålla käften resten av kvällen. Det höll ca 2 minuter. Men jag slutade gnälla i alla fall. Sen när vi kom hem till vår gata så sa J, nu kan du gnälla resten av vägen hem. Men då hittade jag inget att gnälla över. Tyckte att jag gnällt färdigt.

Nu ikväll har jag handlat mat från mataffären.se igen. 1900 kr slutade notan på den här gången och då var det knappt med några grönsaker eftersom vi får vår fösta ekolåda på fredag. Men jag köpte mer kött den här leveransen. Undrar om de är dyrare än en vanlig affär? Hur motiverar de det i så fall? Det borde ju vara billigare med en nätaffär än en vanlig affär. Kan ju knappast behövas lika mycket personal.

Inga kommentarer: