onsdag, mars 11, 2009

Negativt besked angående högintressanta jobbet


Fick beskedet idag att de går vidare ytterligare ett varv med två andra kandidater. Men hon sa så himla konstigt i mitt mobilsvar "Vi har valt att gå vidare med två andra kandidater, men vi vill ändå inte släppa kontakten med dig. Vi hör av oss inom 1 vecka med besked". Och sen sa hon något annat också som jag inte hörde på tre lyssningar och inte heller J när han försökte uppfatta vad hon sa. Något liknande detta "Vi tycker att du har bra på fötterna och det var jättetrevligt att lära känna dig men vi tror att det här jobbet inte är någon xxxxx xxxx för dig". Har verkligen försökt tyda hennes ord men jag får inte det till något alls. Så jag ska ringa henne på fredag och kolla vad hon egentligen sa.


Ja vad ska man säga! Såklart att jag blev besviken och rejält ledsen. Även om hon sa som hon gjorde i svararen så ser jag det ändå som kört. Det är väl klart att de inte misslyckas med att vaska fram nån utav de två som de gått vidare med. Det vore ju helkonstigt. Så det är bara att ta nya tag för min del.


När jag satte mig på fåtöljen och var ledsen så kom världens gosigaste katt och tröstade mig. Hon brukar inte hoppa upp i min famn det första hon gör, men nu gjorde hon det. Och hon verkligen mös med mig och det kändes som att hon såg att jag var ledsen och ville på sitt sätt trösta mig. Vilken underbar katt hon är Kerstin.

2 kommentarer:

Malle sa...

Fick fast tjänst för 2 mån sedan men det var 8 mån hårt sökande för att få jobbet och gott om besked som du fått.. Man känner sig smått kass när man blir bortsållad och den enda tröst man har är att man vid nästa intervju har lite mer på fötterna och är aningen visare. tur att du har en gosig katt som kan trösta dig, har två själv och av ngn anledning så vet de om när de behövs som mest och då hoppar de upp i knäet på en=)
Ha de gött och lycka till med jobbsöket.
/Mats

Trillian sa...

Tack Mats, det där behövde jag =)