onsdag, mars 11, 2009

Jag ska bli ekonomisk


Nu ska jag bli lite mer ekonomisk hade jag tänkt. J fick skrattattack när jag berättade det. Hrmfp. Har börjat fundera på lite olika strategier för att få ner våra kostnader. Vi är ruggigt dyra i drift. Så första planen är att börja läsa extraerbjudanden och planera veckans mat utifrån det och sen VECKOHANDLA! Istället som nu, varje kväll efter jobbet. Så less på det. Vi har visserligen blivit lite bättre senaste månaderna sen jag började med min nya kost, men vi är inte i hamn alls. Så från och med NU så kör vi veckohandling och vi ska inte handla en enda gång under veckan i övrigt. Det har vi kört tummis på.


Veckans meny:

Onsdag: Tonfiskröra och ägg

Torsdag: Lax i ugn med indisk gurk- och blomkålsyoghurt

Fredag: Köttfärssoppa

Lördag: Tacopaj med goda tillbehör

Söndag: Fläskkarré och hemmagjorda soltorkade tomater med vitlök och örter

Måndag: Färsbiff med vitkålsstuvning

Tisdag: Ostkycklingfilé med stekt blomkål


Varför onsdag ska bli vår inhandlingsdag är för att vi ska testa att handla mat ett tag via nätet, och eftersom vi bor ute i skogen i Värmdö så kan vi inte välja vilken dag de ska leverera matvarorna utan får ta den dagen som bjuds. Onsdagar! Men jag tycker det blir perfekt. Så jag ska redan nu börja fundera på vad vi ska äta nästkommande vecka. Måste bara komma ihåg att handla allt via nätet senast på tisdag. Det är det man har kalendern till.

Inga kommentarer: