onsdag, januari 14, 2009

Vaknade till av kattfräs

Jäklar vad rädd jag blev. Kerstin hade smitit ut när J åkte till jobbet. Sen vaknade jag till av jordens vrål utanför. Så jag sprang ut i morgonrocken, ut på altanen, utan skor. Kallt men det sket jag i. Här ska räddas katt! Tussen och Kerstin fräste och skrek åt varandra. Riktiga såna där kattvrål och fräsljud. Tussen blev rädd när han såg mig och kutade iväg och efter några sekunder kom Kerstin in med mig. Räddad av gongongen igen. Men mina fötter var nästan förfrusna efter den strapatsen. Hade ingen tanke på att sätta på mig skorna. Tur att jag redan hade morgonrocken på mig. Annars hade jag nog sprungit ut i trosorna. Men å andra sidan så hade inte det gjort något. Det var iaf ett par trosor mer än vad grannen sett tidigare.

Japp, jag är hemma och är sjuk fortfarande. Trodde igår att jag skulle ta mig till jobbet idag. Men icke då.

Inga kommentarer: