lördag, januari 24, 2009

LCHF vecka 3


Viktnedgång vecka 3 = 0,7 kg
Minskat totalt sen 090101 = 2,6 kg
Minskat runt midjan totalt = 2 cm
Snittkalorier vecka 3 = 2477 kcal
Snittenergifördelning mellan Prot-Fett-Kolh = 15E% - 80E% - 5E%

Intressant att se att kalorierna går ner varje vecka. Men det är inte så konstigt. I början lassade jag upp på tallriken som jag brukade när jag åt kolhydrater. När jag äter LCHF så behöver jag inte samma mängd mat för att bli mätt. Och det bästa av allt är att jag är mätt och nöjd länge. Jag försöker också lyssna mer på vad min kropp säger åt mig. Är jag hungrig så äter jag. Är jag inte hungrig så äter jag inte. Suget finns inte där längre. Den är puts väck. Very strange.

Jag har gått ner 860 gram i snitt per vecka sen jag började.

Har fortfarande inte ätit godis eller fikabröd. Detta är det mest anmärkningsvärda med hela kostomläggningen. Tidigare när jag ätit enligt tallriksmodellen och viktväktarna så har jag alltid planerat in godiset i mitt dagliga intag. Och hungrig var jag jämt. Men det är ju inte så konstigt. Det var ju knappt nån näring jag fick i mig förut. Allt resulterade alltid i att jag slutade räkna kalorier och späka mig och var tillbaka till mina dåliga vanor och gick upp ytterligare kilon. Visst fungerar den dieten när jag följer den, men problemet med den är att jag orkar inte hålla mig på den nivån ett längre tag. Jag blir helt orkeslös och sen släpper hämningarna.

Ska bli kul att se hur länge jag håller mig med LCHF-kosten. Så många misslyckanden som ligger och gnager i bakhuvudet.

Inga kommentarer: