söndag, januari 04, 2009

Nu har vi spelat Munchkin så det rök om brickorna

5 timmar och vilka diskussioner. Men till slut vann jag och P tillsammans. Vi hade kul som vanligt även om det var lite tradigt med alla diskussioner. Men till nästa gång ska vi fixa en Munchkin-ring. Till mästaren. To the master.

Sen ångrar jag asmycket att jag började prata om mitt nya liv med LCHF-kosten med Anka. Jag tror verkligen på den efter att ha läst i princip allt om det senaste månaden. Men hon tyckte att, kommer inte ihåg exakta ordalagen, men något om att det bara är skit. Nåväl. Hon får tro på sin dietist som säger att det är bättre att smälla i sig en bulle om man blir hungrig, så får jag tro på mitt nya liv eftersom det andra aldrig har fungerat. För mig. Ikväll var jag inte ens sugen på kakorna som tjejerna bakat tidigare. De såg jättegoda ut men jag hade inget sug. Smakade inte ens på mitt tortillabröd som jag bakat till chili con carnen. Åt den istället med sallad, guacamole och ost. Och glömde ta bilder mitt i stöket. Vi var fyra som hjälptes åt med att fixa det sista till middan. P åt flera portioner och han sa tom att han tyckte om maten. Men Ankas reaktion om LCHF var ändå lite väntad, så reagerade jag själv innan jag läst på. Men idag när jag har mer kött på benen så är jag bara så jävla förbannad på kostråden man fått inbankad i sig ända sen barnsben. Tänk att allt det man lärt sig är helt motsatsen. Jag är riktigt upprörd och blir arg så fort jag tänker på det. Jag vet att J också är emot den här kosten, även om han är lite mer diplomatisk.

Nu är klockan 01:18 och jag känner mig inte ett dugg trött. Snacka om att vi har vänt på dygnet. Jag lite mindre än de andra.

Inga kommentarer: