söndag, januari 18, 2009

Kerstin ligger på minus

Imorse så ställer sig Kerstin på en av mina absoluta favorimattor och börjar skrapa med tassarna. Precis som de gör i kattlådan. Sen sätter hon sig i position för att börja pissa. Då skrek jag åt henne så att hon flög upp. Hon gjorde alltså detta mitt framför ögonen på både mig och J? Då måste hon ju tro att det är okej att pissa på mattan? Till saken hör att jag hörde henne hålla på med mattan igårkväll, och då sa jag till J att det lät precis som när en katt ska täcka över sina extremiteter. Ja, men då hade jag rätt redan igår. Så vi vände på mattan. Såhär såg den ut underifrån.


Fyra stora härliga fläckar. Helvete!!! Vad arg jag blev. Så jag slängde ut Kerstin på altanen och sa åt henne att hon får gå ut och pissa istället. Men efter ett tag så tyckte jag så synd om henne så jag släppte in henne igen. Men undrar varför hon börjar pissa på min favoritmatta nu? De har ju ändå bott hos oss i snart 1 månad? Jag fattar ingenting. Hon måste ju vara missnöjd med något? Med vad?

Så nu har jag skurat hela hallen och ska strax slänga ut mattan. Får åka till kemtvätten med den i veckan. Hoppas de kan få bort pisset bara. Vi har en till likadan matta, men vit. Vi vände på den också och den ser inte ut som att den har blivit nedpissad. Som tur är.

Så nu ligger Kerstin verkligen på minus hos mig. Tur att hon har J att ty sig till för jag kommer nog inte vara så glad på henne närmaste tiden. GRRRR.


Här sitter boven och tittar ut genom kattluckan.

Inga kommentarer: