lördag, januari 17, 2009

Hallon med vispgrädde och mörk choklad 86%


86% mörk choklad har alltid varit lite för bitter i min smak. Men nu köpte jag en kaka eftersom den bara innehåller 19 kolisar per hundra gram, och hör och häpna, jag tyckte den var gudomligt god. Det blir väl så när man varit utan godis i över två veckor. Jag fattar knappt att det är sant att jag inte ätit godis. Men jag har inte det där avgrundssuget från helvetet längre, då jag bara måste vräka i mig 10-15 godisbitar på raken för att bli nöjd. Det räckte med en ruta choklad till den här efterrätten. La lite frysta hallon i botten och vispad grädde över det. Hallonen ger tillräcklig sötma, så inget socker behövs. Sen är det bara att äta sakta och njuta av varje tugga. Hallon är för övrigt det bäret som har minst kolhydrater. Vilken tur eftersom jag alltid älskat hallon mer än jordgubbar till exempel. Men svenska jordgubbar till midsommar är bäst.

Inga kommentarer: