torsdag, januari 08, 2009

LCHF vecka 1


Nu har jag ätit kolhydratfattigt i en vecka.

Jag har slutat helt med ris, couscous, bulgur, pasta och potatis.

Jag, mackätaren nummer 1, har slutat med allt bröd förutom mina kära Fazer Crisp som är hyfsade ur kolhydratsynpunkt.

Dricker endast vatten.

Dricker te utan socker (mot tidigare 2-3 sockerbitar i varje kopp).

Dricker kaffe med 1 sockerbit (mot tidigare 3 bitar). Går väl hyfsat, saknar mer socker, men jag ska klara det. Målet är att helt sluta med socker i både kaffe och te.

Har även slutat helt med godis och chips.

Har slutat helt med fikabröd. Vi fikade i princip varje kväll förut.

Mitt sötsug och godissug försvann nästan på en gång. Tror det tog 3 dgr ganska exakt.

Omställningsbesvär: Skitont i huvudet första två dagarna. Kolhydratgiftet på väg ut från kroppen. I övrigt har jag mått bra. Iaf efter att huvudvärken försvann.

Viktnedgång vecka 1 = 1,8 kg (toknöjd)
Snittkalorier = 2901
Snittenergifördelning mellan Protein-Fett-Kolhydrat = 15E% - 77E% - 7E%

Tycker det är helt otroligt att jag kolhydratjunkien har lyckats fått ner snittförbrukningen till 7% och jag håller med om att det har blivit mycket kalorier. Men det konstiga är att jag ändå gått ner såpass mycket. Så då kanske det ändå stämmer att man kan äta så mycket som man vill tills man blir mätt. Vilket jag gjort. Hade inte räknat med att gå ner något alls första veckan eftersom jag valt att äta mer kalorier. Mäter och väger precis allt jag äter. Jag är expert på det sen 15 års bantande.

Inga kommentarer: