lördag, januari 03, 2009

Fredagen sammanfattningsvis

Jag och Tuten och åkte och handlade. Kvittot slutade på 1500 kr igen. Häromdagen var den på 1200 kr. Jag fattar inte hur dyr maten har blivit? Nåväl... det är bara att gilla läget och det är jag som håller på och köper lyxvaror just nu.

Sen kom Anna, Tutens kompis. Vi mötte upp henne och hennes föräldrar på Sabis. Tjejerna verkar ha haft en mysig dag. De har tittat på film, spelat wii, bastat i 2 timmar och druckit hallonsoda och käkat frusna hallon. De åt en nattmacka precis och gav mig en godnattkram. Sen om de somnar på en gång det vetti tusan.

Själv har gjorde jag ungspannkaka till familjen. Anna älskar tydligen min ungspannkaka. Själv kan jag inte äta den pga mitt nya LCHF-liv, men jag hittade ett recept hos Airam där hon gjort en fuskfläskpannkaka. Den blev kanongod. Såhär smarrigt blev det tillsammans med rårörda lingon. När jag hade ätit halva första så kom jag på att jag ska nog testa med lite hot ajvar relish istället och det blev en smaksensation tillsammans. Receptet kommer göras flera ggr. Nu har jag ytterligare 10 bitar i kylskåpet för kommande dagar. Kanske till frukost?

Sen har jag spelat lite dataspel och samtidigt gjort en Chili Con Carne till imorgon. Det tar lite längre tid när man väljer högrev istället för köttfärs. Tog ganska exakt 3 timmar att göra den. Imorgon när Anka och P kommer så bjuder jag på den tillsammans med lite tillbehör. Till Anka gör jag något av en grillad kyckling. Kanske min gourmetkyckling eller så får hon göra wraps av kycklingen. Jag kollar med henne imorgon vad hon vill. Båda rätterna går fort att göra.

Inga kommentarer: