torsdag, juli 26, 2012

24/7-25/7-2012 - dag 16-17

Fläsknoisette med beasås/rödvinssås och en stor sallad.

Grillad kyckling och grillade revben med fetaostsallad och oliver.

Valrhona har släppt en ekologisk 70% choklad.


Min rutt från Slussen till jobbet. Kul med Runkeeper.

Dagens bild: Lite kul att Valrhona har släppt en ekologisk choklad. Har inte smakat den än eftersom jag försöker hålla bort så mycket kolhydrater som möjligt, men till  helgen ska jag ta en ruta till en kopp kaffe. Återkommer med hur den smakade. Vi var ute och åt middag häromdagen på vårt "hak" och där bad jag att få en sallad istället för pommes till köttet och såsen. Och det var inga problem alls.


Veckodag: onsdag / torsdag
Jobbat: 9-16 båda dagarna
3 x Snackigt om dagen:
1. Gud vad jag är lat på jobbet just nu. Kommer sent och går tidigt och jobbar hemma 2 dgr. Det är så lugnt så det inte är klokt. Men då hinner jag sitta med mina specar och tester. Perfekt, men nånstans gillar jag nog tempot vi har övriga året. Men det kan vara bra att ha en såhär lat period också. Det var ju faktiskt det jag planerade också när jag tog tidig semester.

2. Nu blir måleriet klart på fredag istället. Men nu är det inte mycket kvar. Det blir så fint så det inte är klokt. Har jag sagt att jag är kär i vårt nya tak?

3. Dag 16 var lika lätt som övriga. Dag 17 däremot var något hårt. Jag kände mig lite less och oinspirerad men då tog J tag i mig och gick en promenad med mig och pratade mig tillrätta. Han är verkligen världens bästa. Det är sånt stöd man måste ha när man ska klara 365 dagar.

Väder: Fy i helvete vad varmt det varit. Gillar det inte!

Ätit 24/7:
Frukost: Äggröra, salami, ost. Vatten.
Lunch: Köttfärsgratäng med tomat och babyspenat. Vatten.
Mellis: Svart kaffe.
Middag: Fläsknoisette med beasås, rödvinssås och sallad. Vatten med citron.
Kvällis: Kaffe med grädde. Gräddost.

Dagens kcal: 1495
Dagens kh: 16 g
Antal steg:  20153
Tränat: 41 min löpband på morgonen
Vardagsmotion: Promenad fram och tillbaka mellan Slussen och jobbet på morgonen och kvällen á 20 min. Varit slav till min bror och hans son.


Ätit 25/7:
Frukost: Äggröra, ost. Vatten.
Lunch: Köttfärsgratäng med tomat och babyspenat. Vatten.
Mellis: Svart kaffe.
Middag: Fetaostsallad, grillad kyckling och grillade revben. Kaffe med grädde.
Kvällis: Inget

Dagens kcal: 1428
Dagens kh: 21 g
Antal steg:  20040
Tränat: 41 min löpband.
Vardagsmotion: Promenad fram och tillbaka mellan Slussen och jobbet á 20 min. 37 min promenad med J på kvällen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det är nog så... det går upp och ner... jag känner av då och då mitt förbaskade sockermonster som sitter inuti mig... (är ju sockerberoende i grunden)... och då är det bra att flytta fokus till något annat... just nu är det stickning av en väst...
God mat har du ätit! Mums! Spännande med omdömet om choklad!
Ha en toppen kväll!
Kram kram

Hierokliff sa...

Chokladen var helt ok, och det är ifrån en som helst inte äter choklad. Så misstänker att den är väldigt god för de som tycker om choklad.

Härligt kämpat med stegen, det är inspirerande att vakna till ditt tramp på löpbandet, så vända sig om ett halvtvarv dra in kudden extra hårt under huvudet och sova en snooze till... ja ja jag skall gå upp...snart...

//J