söndag, juli 29, 2012

27-28/7-2012 - dag 19-20

Idag blev det grillade hamburgare med grillade tomater, zucchini och lök. Det var perfekt att ha zucchinin som hatt på hamburgaren. Sen la jag salladsblad med dressing, lök och tomat som botten.

Dagens frukost. Äggröra, tunnskivad tomat, några tjocka skivor Västerbottensost, ölkorv.

Fika hos Linda som fyller år på måndag. Hon bjöd på "mina" chokladkakor som hon gjort om lite genom att använda 70% choklad istället för kakao. De var jättegoda. 1 g kh/kaka.

Sen hade Linda gjort en supergod lchf-chokladtårta som innehöll 7 g kh per bit. Räknat på 12 bitar. Jag åt en liten bit så jag fick kanske i mig några gram kolhydrater.

Linda gjorde även denna lchf-jordgubbsmoussetårta, ett recept som hon hittat från Mariannes lchf-kokbok. Denna innehöll också 7 g kh per bit räknat på 12 bitar. Jag tog en sån tunn bit så jag fick nog bara i mig 1 g kh. Jättegod den också.

Gårdagens middag. Korvstroganoff och fetaostsallad.

Gårdagens lunch. Lowcarbonara med morot, broccoli, bacon, lök, grädde och parmesan.



Dagens bild
: Mat jag ätit igår och idag

Veckodag: fredag-lördag
Jobbat: fredag 8-16
3 x Snackigt om dagen:
1. Idag tog jag ett monsterpass på löpbandet direkt på morgonen. 4x42 min bara för att jag skulle bli klar med mina steg innan kl 12. Jag tog frukostpaus efter två pass och efter frukost körde jag de två övriga passen på raken. Vid kl 12 var jag uppe i 19200 steg. Efter det hade jag ett lugn i kroppen och kände att resten av dagen kan jag koncentrerar mig på annat...

2. ...som att gå på Lindas kalas tex. Hon var så himla gullig för hon  hade gjort en massa lchf-anpassat fika. Det är såna vänner man gillar. Och gott var det. Bilderna ovan gör inte fikat rättvisa men tro mig, det var smarrigt att få i sig lite sött som ändå var nyttigt och hade minimalt med kolhydrater. I like!

3. Igår blev så äntligen vår renovering klar. Eller rättare sagt det min bror gjorde. Jag ska bara måla lite snickerier, men det gör jag under nästa vecka. På måndag kommer städfirman och storstädar så jag vill inte börja måla innan det och sen tänker vi flytta in alla saker igen överallt. Nu får det se ut som att vi precis flyttat in i kök, vardagsrum och hall.

Väder: För varmt för min smak men antar att de flesta är glada över 25-27 grader och feting sol ute.

Ätit igår:
Frukost: äggröra, revbensspjäll, ost. Kaffe med grädde.
Lunch: Lowcarbonara. Vatten.
Mellis:
Middag: Korvstroganoff med sallad. Vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Lite ost.

Dagens kcal:1699
Dagens kh: 26 g (morötternas fel igen)
Antal steg: 20077
Tränat: Löpband 60 min + 42 min + 25 min
Vardagsmotion: Städat undan stöket efter min bror.



Ätit idag:
Frukost: Äggröra, ölkorv, västerbottensost, tomat. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: En liten bit lchf-chokladtårta, en liten bit lchf-jordgubbsmoussetårta, 1 lchf-chokladkaka. Kaffe med grädde.
Middag: Grillad hamburgare med cheddar, lök, tomat, sallad, senap, ketchup. Grillad tomat, lök och zucchini. Vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Ostbitar.

Dagens kcal: 1642
Dagens kh: 16 g
Antal steg: 23825
Tränat: 4x42 min på löpbandet direkt på morgonen.
Vardagsmotion: Var och handlade och städat lite hemma.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad härligt med sådana vänner! Gott med alla LCHF-bakelser! :)
Spännande hur det blev med renovering! Vill gärna se bilderna sedan! :)
Ha en fin söndag!
Kram kram
//Lana

Linda sa...

Tack för att ni kom!!
Jag tycker om att det finns godsaker att baka även för oss som äter LCHF.
Och att de gäster som äter "vanligt" tyckte om lchf-alternativen :-)
Jordgubbsmoussetårtan jag gjorde ska enl Mariannes recept vara på hallon (å då blir kh lite mindre), men nu fanns det fortfarande kvar jordgubbar så här sent i juli.
SÅ jordgubbar blev det.

Kram