lördag, juli 21, 2012

19/7-21/7-2012 - Dag 11-13





Dagens bild
: Dagens middag blev lax med hollandaise och sallad och gårdagens blev grillade hamburgare och torsdagens blev köttfärsgratäng med vitkålssallad.

Veckodag: torsdag-lördag
Jobbat: Jobbat 9-16 torsdag och fredag
3 x Snackigt om dagen:
1. Ja herregud vad det är jobbigt att måla. Till slut började jag hjälpa till men idag lördag gav vi upp för den här veckan. Så vi städade undan allt målarbråte och ställde i ett hörn i hallen. Bror får åka hem och vila några dagar och sen kommer han tillbaka på tisdag-onsdag och fortsätter. Vi kände att vi vill umgås med mamma istället för att ha ett rent helvete runt oss med alla ytor täckta av täckpapp och täckplast. Men vi har kommit långt och det är ett riktigt skitfint tak vi äger nu. Ska bli så skönt när det är färdigt.

2. Mamma och hennes gubbe kom hem till oss idag. Jättemysigt. De fick börja med att se oss måla och kämpa. Sen fick hon lite dåligt samvete för hon tror att vi städade undan alla målarsaker bara för att hon kom hit. Visst det är kanske en orsak men min bror var riktigt trött så jag kände att det var rätt förslag att pausa några dagar från målningen. Vi har ju ändå kommit så himla långt.

3. Senaste dagarna med min 365-dagars utmaning har också gått fantastiskt bra. Tänk snart 14 dagar avklarade. Hittills har jag inte fuskat en enda gång. Det enda som hänt är att kolhydraterna gått upp lite över 20 gram. I ena fallet beror det på att jag åt morötter och de innehåller lite mer kolhydrater, men jag har märkt att jag får inget sockersug av morötter så därför fungerar de 10g/100g som morötter har alldeles utmärkt för mig.

Väder: Det är till- och från-väder. Ibland är det kanon och i nästa är det kallt, blåsigt och regnigt. Skitsommar.

Ätit 19/7:
Frukost: Kokt ägg, oopsie med bregott, ost och salami. Kaffe med grädde.
Lunch: Grillad bratwurst 2 st med senap, ketchup, lök. Halv avokado. Vatten.
Mellis: Kaffe med grädde. 3 kalla köttbullar.
Middag: Vitkålssallad och köttfärsgratäng. Vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Salamirullar med philadelphiaost.

Dagens kcal: 1799
Dagens kh: 21 g
Antal steg: 20072
Tränat: 70 min löpband på morgonen.
Vardagsmotion: 24 minuter löpband på kvällen. Hjälpt till med målningen och det är svettigt kan jag lova.


Ätit 20/7:
Frukost: Oopsie med bregott, ost och salami. Oopsie med gubbröra. Kaffe med grädde.
Lunch: Grillad bratwurst med senap, lök. Halv avokado. Broccolimos. Vatten.
Mellis:
Middag: Grillade hamburgare med spenat, lök, dressing, cheddarost, räksallad. Halloumi. Grillad paprika och grillad lök. Vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. En riktigt fin fårost. Några Grokisar.

Dagens kcal: 1942
Dagens kh: 18 g
Antal steg: 20162
Tränat: 65 min löpband på morgonen.
Vardagsmotion: 20 + 30 minuter löpband under dagen och kvällen. Hjälpt till med målningen.


Ätit 21/7:
Frukost: 1 oopsie med bregott, ost och salami. Kaffe med grädde.
Lunch: Omelett med ost, kalkon, salami. Kaffe med grädde.
Mellis:
Middag: Ugnsbakad lax med hollandaise och sallad. Ramlösa.
Kvällis: Kaffe med grädde. Salamirullar med philadelphiaost. Lite lax.

Dagens kcal: 1374
Dagens kh: 9 g
Antal steg: 20431
Tränat: 83 min löpband på morgonen. 40 min löpband på kvällen.
Vardagsmotion: Slitit med slipning, målning och sen städning.

Inga kommentarer: