fredag, november 15, 2013

15/11-2013



Dagens matbild: Lowcarbonara till middag idag. Morotsspagetti med bacon och parmesan.

Veckodag: fredag

3 x Snackigt:
1. Skönt med helg.

2. Har bakat lite lowcarb-bröd nu på kvällen för att spara på kolhydrater till frukost. Bakade lchf-morotsfrallor och Mariannes ljusa lchf-bröd ikväll.

3. Sitter och glor på The Newsroom och bara tar det lungt efter en stressig jobbvecka. Skönt med helg och den här helgen behöver jag inte gå upp tidigt heller utan kan sova nästan hur länge jag vill. Men känner jag mig själv så kommer jag ändå vara uppe vid kl 8.

Väder: Regnigt.

Dagens ekomat:
Frukost: 2 finncrisp med bregott, mjukost och salami. Kaffe med grädde.
Lunch: Korvgryta med gurka. Vatten.
Middag: Lowcarbonara. Vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Raw-bite spicy lime.


Dagens träning: Vilodag

Raw-bite, lite för mycket kolhydrater om man kör strikt lchf, men jättegoda och utan en massa skit. Innehåller bara: frukt (dadlar, lime juice), nötter (cashew, mandlar), ingefära, chili, citronolja. 25 g kolhydrater för hela biten på 50 gram. Så jag brukar oftast dela på en bit och äta en halva då och då. Men idag moffade jag i mig hela. Gott!
Bakat Mariannes ljusa lchf-bröd idag.
Färdiggräddad
Lchf-morotsfrallor


Inga kommentarer: