torsdag, november 14, 2013

14/11-2013


Dagens matbild: Korvgryta med sallad, gurka och salsa. 

Veckodag: torsdag

3 x Snackigt:
1. Jobbat hemifrån. Älskar att jobba hemma. Vinner 2 timmar på det eftersom jag slipper Stockholms hemska bilköer. Och de är värre än nånsin just nu eftersom ett tåg spårade ut i södra station i förrgår.

2. Ont i mitt fästingben igen. Jag fick ju borelia i somras och fick äta dubbelkur med penicillin och efter det var mitt ben bra igen. Men igår dök smärtan upp igen och idag har jag haft ont hela dagen. Det sjuka är att de här besvären har jag fått från ett litet minimalt kryp som satt på min tå för 2 år sedan. TVÅ år sedan! Galet!

3. Skönt med fredag imorgon. Då ska jag och Tuva till polisen för att fixa pass till henne. För jag har väl berättat att vi ska utomlands över julen. Ska bli så grymt härligt. Slippa julstressen och vara i solen och värmen på julafton. Det kommer kännas jättekonstigt eftersom jag egentligen är en äkta julnörd. Men vi har pratat om att resa bort över julen i ganska många år nu och nu slog vi äntligen till.

Väder: Kallt men soligt.

Dagens ekomat:
Frukost: Tonfiskröra, kokt ägg. 1 finncrisp med bregott och ost. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Middag: Korvgryta med sallad, gurka och salsa. Vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. 2 finncrisp med bregott och mjukost. 1 ruta mörk chilichoklad.

Dagens kcal: 1571
Dagens kh: 43 g

Dagens träning: Tränat 51 minuter på löpbandet idag.


Dagens frukost. Tonfiskröra, salsa och kokt ägg.

1 kommentar:

Unknown sa...

Usch vad tråkigt med borelia och att du har ont i benet pga det! :(
Men vad härligt med att fira jul i värmen! Inte avis alls! ;)
ha en toppen dag!
kram kram
//Lana