tisdag, november 26, 2013

26/11-2013


Dagens matbild:  Snabbmat hemma hos oss. Grillad kyckling, skinkrullar, ölkorv, tomat, paprika, ost.

Veckodag: tisdag

3 x Snackigt:
1. Lång dag på jobbet idag. 

2. Kom hem så sent så det fick bli lite blandat från kylen idag. Snabbt och perfekt lchf-mat. Så enkelt och så gott. Man behöver inte krångla till det och man behöver inte äta mackor. Har man inte goda ostar och korvar hemma så kan man bara röra ihop en omelett. Men jag tog mig tid och stannade och köpte kyckling och lite goda ostar ändå. Bland annat osten som ni ser på bilden längst ned i detta inlägg. Jättegod och jättesnygg.

3. Även fast jag kom hem sent och åt sent så tränade jag och J. Mycket stolt över oss =)

Väder: Isch så kallt. -5 grader idag. Fortfarande snöfritt och så vill jag fortsätta ha det tack!

Dagens ekomat:
Frukost: 4 st kesopannkakor med bregott och ost, paprika. Kaffe med grädde.
Lunch: Thaimat. Vatten.
Middag: Kyckling, ölkorv, skinkrullar, ost, paprika, tomat, vinägrette. Vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde.
Efter träningen: Ölkorv och vatten.

Dagens kcal: 1737
Dagens kh: 20 g

Dagens träning:
Motionscykel 40 minuter


Visst är den snygg? Det är en ost, eller rättare sagt 5 ostar som är ihopsatta. Skitläckert. Den är helt ekologisk och heter "Five of the best" och innehåller: Dubbel bloucester, Mensleydale, Röd Leicester, Chesire, Cheddar.

Dagens energifördelning. Ser bra ut =)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Wow, spännande ost! Har aldrig sett sådan!
Ha en toppen dag!
Kram kram
//Lana

Trillian sa...

Nä jag hade inte heller sett den här osten. Om vi hade haft julbord i år så skulle jag köpt en sådan till julbordet. Så snygg ost. Trodde aldrig att jag skulle säga att en ost var snygg =)