lördag, november 30, 2013

Kesopannkakor


Jättegoda! Jag gör en stor sats så har jag kesopannkakor i några dagar att mumsa på. Brukar äta de till frukost med bregott och ost på. Så de fungerar även som små mackor att äta till frukost eller mellis.

Ingredienser till ca 20 små plättar:

3 ägg
250 g keso
10 ml fiberhusk
nypa salt
smör eller kokosfett att steka i.

Gör såhär:
1. Mixa ihop ägg, keso, fiberhusk och salt med en handmixer till en jämn smet.
2. Sätt på plattan på högsta och smält smöret och dra ner plattan till hälften.
3. Klicka i smet i plättlaggen och låt första sidan steka ganska länge. Med det menar jag runt 4-5 minuter.
4. Vänd och stek andra sidan ytterligare några minuter. Jag steker tills de har en fin gyllenbrun färg.


Stek första sidan ganska länge.



Såhär ser energifördelningen ut för 1 st kesopannkaka. Mindre än 1 gram kolhydrater.


Receptet hittade jag hos 56kilo.se

Inga kommentarer: