söndag, november 24, 2013

24/11-2013



Dagens matbild: Kesopannkakor till lunch idag. Med grädde, hallon och frozen banana. 

Veckodag: söndag

3 x Snackigt:
1. Har ni inte testat frysta bananer så gört! Det är skitgott. Jag äter dock bara typ 2 skivor för banan har äckligt mycket kolhydrater och gör tyvärr att min viktminskning stannar av. Jag brukar stoppa in bananerna i frysen när de börjar se lite ledsna ut. Sen kan man bara skära upp de till smoothies eller som idag när jag tog två skivor till mina kesopannkisar. Resten av bananen stoppade jag bara tillbaka i frysen.

2. Vi har haft röjardag här hemma idag. Vi har dels röjt ur J´s rum och slängt massa skräp och även städat lite lådor och skåp. Älskar att röja.

3. Nu har jag börjat glo på säsong 3 av Suits. Gillar de snabba ordväxlingarna mellan Harvey och Mike, intrigerna och Jessicas snygga outfits.

Väder: Superfint väder men sviiiinkallt. Nollgradigt.

Dagens ekomat:
Frukost: 2 st lchf-morotsfrallor med bregott, mjukost, paprika. Vesterhavsoststavar. Kaffe med grädde.
Lunch: 2 st kesopannkakor med grädde, frysta hallon och fryst banan. 1 sked blåbärskaka. Kaffe med grädde.
Middag: Rättika- och köttfärsgratäng. Vatten.
Kvällis: 2 st kesopannkakor med bregott och ost. Kaffe med grädde.

Dagens kcal: 1678
Dagens kh: 22 g

Dagens träning: Vilodag


Lchf-morotsfrallor till frukost. Bakade en ny laddning idag till frysen.

Kesopannkakor steker sakta på min underbara gjutjärnsplättlagg.

Dagens energifördelning

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så fina kesopannkakor! Måste införskaffa mig plättpanna! :)Vi har alltid frysta bananer till smoothie eller glass till dottern och maken. Jag själv äter inte bananer pga kh och att jag får ont i magen av dem...
Ha en toppen dag!
Kram kram
//Lana

Trillian sa...

Tack Lana, ja pankisarna blev riktigt bra. Alla i familjen förutom sonen gillade dem. Men han gillar å andra sidan inte vanliga pankisar heller.