måndag, november 18, 2013

18/11-2013


Dagens matbild: Ursäkta ful matbild idag igen. Men de hade inget ljus i restaurangen vi var till. Men det var en helt okej middag. Åt på Bistraud i Grisslinge här ute hos oss på Värmdö. Fiskskinnet saknade krispet men fiskköttet var perfekt tillagat och jag älskade den varmslungade salladen och aiolin till. Perfekt lchf-mat. Lämnade potatismoset åt sidan.

Veckodag: måndag

3 x Snackigt:
1. Jobbat hårt idag. Fått massor gjort samtidigt som jag inte fått det. Har så mycket att göra just nu och jag hade tänkt jobba hemma ikväll.

2. Istället för att jobba så tog jag hand om min sjuka son. Han ville inte göra något så när jag kom hem från jobbet så gick jag in i hans rum och började rensa ut alla saker från golvet och städa därinne. Tvättade hans sängkläder och tvingade upp honom, så åkte vi och åt på restaurang bara för att få ut honom från hemmet. Han har typ låst in sig i 5 veckor nu. Så idag fick han även dator- och filmförbud. Det ska inte vara roligt att vara hemma på dagen. Men han får vara hemma till onsdag, sen ska vi till doktorn igen för att kolla om blodproven vi tog förra veckan säger något.

3. Vi fixade pass till dottern och J idag. Bra! Då är det bara F kvar.

Väder: Nu börjar det bli kallt.

Dagens ekomat:
Frukost: 2 riskakor med bregott, ost, skinka och gurka. Kaffe med grädde.
Lunch: Korvgryta med böngroddar. Vatten.
Middag: Halstrad gös med varm sallad och aioli. Vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde.

Dagens kcal: 1140
Dagens kh: 23 g

Dagens träning: Vilodag


Detta åt J på restaurangen. Fisk och skaldjursgryta.

Riskakor till frukost idag. Jag har inte ätit riskakor på flera år. Men räknade ut att de bara innehåller 5 g kh per kaka. Så helt okej som alternativ till frukost om ni frågar mig. Men glöm inte det goda pålägget =)

1 kommentar:

Unknown sa...

Hoppas sonen blir frisk snart och att ni inte behöver gå till läkare!
Tål man stärkelse, så varför inte kunna äta sådan riskaka då och då! :)
Ha en fin dag!
Kram kram
//Lana