onsdag, november 13, 2013

13/11-2013



Dagens matbild: Omelettpizza. Gör en helt vanlig omelett och toppar den med godsaker jag är sugen på för stunden + tokmycket ost och oregano. Sen in i ugnen i ca 5 minuter eller tills osten smält och blivit lite gyllene. Et voila, omelettpizzan är klar. Mer lchf än så här kan det knappt bli. 

Veckodag: onsdag

3 x Snackigt:
1. Veckan har gått bra viktmässigt och jag har äntligen kommit igång lite smått med träningen också. Wonderful.

2. Veckan jobbmässigt har varit katastrof. Vi har verkligen haft det tungt senaste veckan. Därav så lite inlägg, och jag som skulle börja regga allt jag äter. Men jag ska bli bättre. Idag har jag iaf gjort det... wohoo.

3. Sonen är fortfarande sjuk så vi var till doktorn igår igen och han fick ta ett gäng prover. Som vi sen ska få uppföljning på nästa vecka.

Väder: Soligt och plusgrader.

Dagens ekologiska mat:
Frukost: 2 finncrisp med bregott och ekologisk Vesterhavsost. Kaffe med grädde.
Lunch: Lax, med citronhollandaise och salsa. Vatten. Kaffe med grädde.
Middag: Pizzaomelett med salsa och 1 skiva rostbiff. Vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde.

Dagens kcal: 1726
Dagens kh: 23 g

Dagens träning: Tränade igår så idag vilar jag.


Här lite bilder på annat gott jag ätit senaste dagarna.

Lax i ugn med citronhollandaise, salsa och sallad.

Älskar mina matlådor i glas, då slipper jag få i mig gifterna från plastmatlådorna. Här har jag rester från korvstroganoff tillsammans med sallad.

Rostbiff med chili och svartpeppar.

Nyttig smoothie med kokosolja, grädde, citronolivolja, citronmeliss och bär.

Inga kommentarer: