tisdag, oktober 18, 2011

18/10-2011


Dagens bild: Korvstroganoff, sallad med spenat, tomat, rödlök och fetaost. 100% ekologiskt.

Veckodag: tisdag
Jobbat: 6:30-11 / 13-17
3 x Snackigt om dagen:
1. Idag blev Felle av med två tänder. Jag trodde de skulle rycka alla fyra idag eftersom vi inte hade fått nån annan tid. Tandläkaren blev förvånad när hon upptäckte det. Men vi fick en ny tid för borttagning av två tänder till vecka 44, när det är höstlov. Så jag låter honom vara hemma idag och imorgon. Han var riktigt eländig efter ingreppet. Lite piggare nu på kvällen dock. Han kom förut och sa "vad du är vacker mamma, jag älskar dig, du är verkligen världens bästa mamma" och sen gav han mig en varm kram. Kändes som han uppskattade min omtanke om honom. Bäddade ner honom i soffan och la en filt över honom och klappade honom på kinden. Och J åkte förbi affären och köpte jordgubbskräm till honom. Så det är vad F åt ikväll. Två stora skåla med jordgubbskräm och grädde. Bra mat för en bra kille.

2. Vi var på gymnasieinformation i dag på Felix skola. Kul han kommer ha till februari då första valet ska in. Han har bara 146 friskolor och 81 kommunala gymnasium att välja mellan. Herregud, och detta är alltså bara i Stockholmsområdet där vi bor.

3. I övrigt en slö kväll. Hade tänkt jobba men det gjorde jag inte. När vi kom hem från skolan så gjorde vi gott kaffe och sen har jag bara slöat framför datorn.

Väder: Vilket ruskigt höstväder det var idag

Ätit idag:
Frukost: Kaffe med grädde. 1 kokt ägg med kaviar. Knäcke med bregott och gräddost.
Lunch: Avokado med kaviar. 1 ölkorv. Kaffe med grädde.
Mellis: Inget
Middag: Korvstroganoff med sallad. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. 1 ruta mörk choklad.

Dagens kcal: --
Dagens kh: --

Tränat: --

NP - Now playing: --

Inga kommentarer: