måndag, januari 18, 2010

Veckomeny vecka 3


Vegetarisk måndag: Italiensk paj med oliver och soltorkade tomater och grönsallad med vitlöksvinägrette
tisdag: rester
onsdag: Fisksoppa gjord på lax och saffran
torsdag: Prinskorv med pepparrotsstuvad savoykål
fredag: Gourmetkyckling, quinoa och sallad
lördag: Nasi goreng
söndag: Kassler, ris och Beasås

Från och med nu blir det beasås varje söndag tills jag kan laga den där förbannade såsen. Vi gjorde den i söndags också men den skar sig. SOM VANLIGT! Jag kan verkligen inte göra beasås på klassiskt vis. Jag följer receptet slaviskt och ändå blir det bara skit. Så jag har väl hittills uppskattningsvis förstört 10 satser sås. Så i söndags fick jag göra en falsk beasås istället lite snabbt. Den blir helt okej men får ändå inte den där goda beasåssmaken.

Inga kommentarer: