torsdag, april 02, 2009

Jag kom med i Valma-studien


http://ki.se/matvanor

Anmälde mig till studien igår och idag fick jag mitt välkomstmail. Jisses vad kul det ska bli. Tycker det ska bli skitspännande faktiskt. Det roligaste är att man kommer bli inbjuden till seminarium under våren och hösten.

När jag gick in på länken nu så hade de stoppat fler anmälningar så snacka om att jag anmälde mig på håret.

"Syftet med VALMA-studien är att utvärdera en ny kostundersökningsmetod. Metoden är utvecklad för att användas i "LifeGene", en stor studie som beräknas starta 2010. "

Belöning och reseersättning
Som tack för ditt deltagande i studien utgår belöning:
Information om ditt BMI (Body Mass Index), ditt energi- och näringsintag samt din energiförbrukning
Möjlighet att året ut kostnadsfritt fortsätta med det webbaserade kostregistreringsprogram du använder när du för dagbok under studien. Du får även behålla hushållsvågen.
Personlig kostrådgivning och informationsmaterial om mat och hälsa.
Om du använt stegräknare under studien får du behålla den.
Kontant belöning eller presentkort.
Inbjudan till ett seminarium om livsstil och hälsa i maj.
Inbjudan till ett forskningsseminarium i höst där resultaten från studien redovisas.
Deltagare i delstudien med dubbelmärkt vatten får ytterligare kontant belöning för sitt merarbete.
Ersättning utgår för eventuella resekostnader i samband med ditt deltagande.


Inga kommentarer: