onsdag, april 22, 2009

5 arbetsdagar kvar

Nedräkningen fortsätter. Nästa torsdag slutar jag. Det är riktigt mycket nu, inte bara på jobbet. Håller på för fullt och planerar min födelsedagsfest på lördag. Igår fyllde jag år och idag var jag till Karolinska för uppstart av Valmastudien som jag kom med i.

Måste berätta en underbar sak om igår. När jag kom hem från jobbet så var det en blombukett utanför dörren. Det visade sig att det är mitt nya jobb som skickat en blombukett där de önskade mig grattis på födelsedagen och att nu börjar mitt nya liv hos dem och att jag är välkommen. Mina mungipor gick från nedåt till uppåt på några sekunder. J bara garvade bredvid och blev hur impad som helst av dem. Snacka om att det känns bra i magen nu att börja där. Idag mailade jag med min nya chef och tackade dels för blommorna och sen undrade jag om det fanns parkeringsmöjligheter där till en kostnad eller inte. Han mailade tillbaka att han fixar en p-plats till mig gratis, ja förutom förmånsbeskattningen för platsen. Men det är det värt. Tjohoooo. Jobba inne i stan och få en p-plats, hur fantastiskt är inte bara det. I love them! Hoppas jag kommer känna så om 1 år också.

Inga kommentarer: