fredag, april 24, 2009

Festplanering

Jag är ledig imorgon som tur är. Har ställt klockan på 06:00. Sen ska jag sätta igång och städa, efter det ska jag duscha och åka iväg och handla det sista till lördag. Grönsaker, mjölkprodukter och sprit är kvar att inhandla. Jag och J åkte ikväll till Ica Maxi och handlade mat för strax över 4000 kr. Jesus det kostar verkligen att ha fest och som vanligt ska jag överdriva. Jag kan aldrig ha en vanlig fest där man bjuder på några pajer och lite sallad, nej jag ska ha mat lagat från grunden och allt sånt som jag själv tycker är gott (förutom alla kolhydrater, men jag tänker lite på mina medmänniskor också). Detta innebär då att jag får stå och slava stora delar av morgondagen. Som tur är så kommer Anka och P och sover över hela helgen. Så efter att hon slutar jobba åker hon hit direkt och hjälper mig. Men jag har gjort värsta schemat med hur allt skall göras. Den innehåller 40 punkter. Ska bli kul att fixa med allt imorgon. Så bara för det så ska jag gå och sova nu så jag orkar med.

Lovar att jag lägger upp hela menyn efter festen plus bilder.

Inga kommentarer: