onsdag, april 15, 2009

9 arbetsdagar kvar

Tiden tickar fort nu. Inte många arbetsdagar kvar längre. Igår hade jag ett otroligt bra avslutssamtal med min chef. Jag valde att skriva ett brev till henne för att få ner allt på pränt som jag ville ha sagt. Kände att det skulle bli mest konstruktivt på det sättet. Vi gick och satte oss på ett fik utomhus och drack en kopp cappuchino. Hon läste och sen pratade vi om alla punkter och hon verkade verkligen uppskatta det jag hade att säga och det jag skrivit. Vi pratade i över 1.5 timme och hon frågade saker som "har du något förslag på hur man ska göra i det här läget" osv. Kändes jättebra efteråt, hade en otroligt skön känsla i kroppen efter samtalet och det kändes verkligen som att vi fick ett bra avslut trots att hon fick en del kritik i mitt brev. Men det känns bra att jag har varit ärlig.

Idag bjöd S på jobbet mig på lunch på Rolfs Kök. Gott, vi åt båda två grönärtssoppa och ångkokt torsk med rödbetor och spenat. Efteråt gick vi och satte oss utanför ett kafé och pratade massor och tittade på människor på gatan. Vi pratade jobb, konst, illustrationer, chefen, arbetskamraterna, böcker, Felix, skola, boende, arbetsintervjuer osv. Hon är så otroligt go och klok. Mailade henne senare och tackade ännu en gång för lunchen och sa till henne att vi inte får tappa kontakten efter att jag slutat.

Inga kommentarer: