måndag, april 06, 2009

96 dgr klarade jag av

Sen kunde jag inte motstå sockret längre. Det blev för svårt idag. Senaste dagarna har jag nämligen haft ett grymt sockersug. Jag måste rannsaka mig själv lite nu. Vad har jag stoppat i mig senaste dagarna egentligen? Igår var det bara ren viljekraft att jag inte åt upp allt socker vi hade i huset. Idag kunde jag inte hejda mig längre. Så jag fikade ikväll med J och Felix. Båda försökte hindra mig, men jag sa bara med kall röst "den av er som hindrar mig kommer dö en långsam död". Efter detta lilla intermesso satte vi oss glada och nöjda tillsammans och fikade. Jag åt på fikat i säkert 1 timme. Njöt av varje tugga.

Nu försöker jag intala mig själv att inte få ångest. Jag har ändå klarat 96 dgr utan fika och godis. Jag ser det som en seger jämfört mot tidigare, är dock lite orolig för de kommande dagarna. Vi har ju årets godishelg här.

Inga kommentarer: