onsdag, november 03, 2010

3/11-2010


Dagens bild: Skalade hampafrön. Gott till min kesella och tydligen bra för min hjärna. Dagligt behov 1-5 msk.

Veckodag: onsdag
Jobbat: 9-17:30
3 x Snackigt om dagen:
1. Svetten rinner. Har precis slutat träna. På ett sätt är det faktiskt skönt att träna på kvällen. Det är så skönt att gå och sova direkt efter en skön dusch. Man är ren och trött. Men på ett annat sätt så är det skönt att träna på morgonen, för då har man kvällen ledig och kan göra annat. Nåväl, det var skönt med sovmorgon imorse också.

2. Senaste veckorna har jag fått fantastiskt mycket gjort på jobbet och mina tankar och min hjärna bara hänger med i alla komplexa frågor. Jag skriver offertförfrågningar som aldrig förr och jag utreder och testar nya funktioner i systemet och det bara flyter och det är roligt att både jobba och gå till jobbet. Så bara slog det mig. Hampafrön. Det är hampafröna som jag lagt till i kosten senaste månaden som gört.

Fakta om hampafrön:
Dessa essentiella oljor, linol- och linolensyror, skapar hudens, hårets, ögonens lyster och är även väsentliga för tankeprocesserna. De smörjer (renar) blodkärlen och är betydelsefulla för ett starkt immunförsvar.

ey ey ey vad säger ni nu då?

3. Jo jag vill bara säga en sak till. Jag hatar min Sony Ericsson X1. Den suger getpung.

Väder: regn och rusk
Ätit idag:
Frukost: Äggröra, 1 glas vatten.
Lunch: Kesella med hampafrön, pumpafrön, honung. Finncrisp med bregott och ost. Vatten.
Mellis: Inget
Middag: Hamburgare med tomat, alfagroddar, lök, dressing. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Mörk choklad.


Tränat: Kvällsträning kl 21
60 min spinning 25,39 km/h
15 min styrketräning
NP - Now playing: Slöglor på tv

2 kommentarer:

Sofia sa...

jag är lite less på min x1 med, men det beror på att jag använt den så mycket så att tangenterna inte riktigt funkar som dom ska. Jag vill ha en x10!

Trillian sa...

Aldrig mer en Sony Ericsson, de kan ju inte göra telefoner som fungerar.