måndag, april 23, 2012

Fakirvecka 2 = -0,6 kg



Mycket nöjd med mina två fakirveckor. -0,6 kg är på 5 dagars fakirande + 1 dags avsteg pga min födelsedag.

Veckan som gick:
1. Räknade kalorier och kolhydrater, där kolhydrater var det jag koncentrerade mig på att hålla nere. Kalorierna fick bli som det blev.

2. Kalorierna har hållt sig mellan 972-1712 kcal per dag. 972 kcal åt jag igår eftersom jag inte var hungrig efter lördagens kalasande. Var typ inte sugen på något alls. Trodde tom att jag skulle ha sötsug igår men det hade jag inte.

3. Kolhydraterna har hållt sig mellan 3-57 g per dag. 57 g i lördags då jag fyllde år och åt både potatis, vin och lchf-chokladmousse. Det var värt det.


Viktnedgång totalt = 19 kg

Den här veckan går jag tillbaka till mer moderat lchf-kost igen. Kommer äta upp till 20-30 g kolhydrater. Grönsaker here I come! Och sen kommer jag testa köra fakirvecka varannan vecka. Undrar vad min kropp kommer säga om det?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Spännande med att du ska köra varannan vecka!
Kul att det fungerat och att du gått ner så många kilon! :)
Ha en fin dag!
Kram
//Lana

Trillian sa...

Ja vi får se hur min kropp reagerar på det. Ska bli spännande. Men det var gott med grönsaker idag =)