söndag, april 15, 2012

15/4-2012



Dagens bild
: Stekta kycklingbitar med ost och kryddsmör och alfaalfagroddar.

Veckodag: söndag
Jobbat:
3 x Snackigt om dagen:
1. Idag har vi varit och städat i J´s pappas lägenhet inför kommande visning. Det tog lite över 1 timme att få ordning. Snabbt jobbat av oss men fint blev det och vi känner oss grymt nöjda.

2. Idag lovade jag Felix att köpa en ny dator till honom efter att han tjatat på mig några veckor. Dealen han gick med på är att det är förskottspresent till födelsedag och julklapp. Ja han kommer få andra småsaker också men ska han ha en dyr dator i år så kan jag inte lägga hur mycket som helst på hans presenter sen. Han lovade även att han inte kommer dricka läsk på 1 år och sen lovade han träna 1 dag i veckan också. Jag ska sätta upp ett träningsschema till honom. Jag hoppas med detta att han ska få lust för träning och att han ska tappa lusten för coca cola. Tycker vi kom fram till en bra deal han och jag.

3. Fakirdag 6 - check. Inga snedsteg och välmåendet blir bara bättre och bättre. Har varit på grymt bra humör hela dagen.  Btw, om ni undrar hur jag håller koll på mina kalorier och kolhydrater så använder jag en iPhone-app som heter Shape up. Såg ni förresten inlägget hos Kostdoktorn om att en restaurang i Uppsala öppnar imorgon som heter Primaten? Jag kikade in på deras meny, och jag säger bara grattis Uppsala till ekologisk kvalitetsmat. Jag kommer definitivt göra ett besök där när jag är i Uppsala nästa gång. Man har liksom lite tur att ens leverantör sitter i Uppsala. Ska definitivt föreslå det som lunchställe nästa gång.

Väder: Strålande solsken. 6 grader.

Ätit idag:
Frukost: Varmrökt lax, 1 bit herrgårdsost, 1 bit brie, 1 klick majonnäs. Kaffe med äggmjölk.
Lunch: Varmrökt lax, 1 bit emmental, 1 klick majonnäs. Kaffe med äggmjölk.
Mellis: Inget
Middag: Stekta kycklingbitar med ost, kryddsmör. Alfaalfagroddar. 1 glas citronvatten.
Kvällis: 1 oopsie med bregott och ost. Kaffe med äggmjölk.

Dagens kcal: 1539
Dagens kh: 2 g

Tränat: --

Inga kommentarer: