lördag, januari 07, 2012

5/1 - 7/1-2012

Kålpudding med ekologisk lingonsylt.

Skagenröra, kalix löjrom, mjukstekt ägg och en liten dillvippa.
Pepparrotskorv med mozarellakulor, tomat och paprika.
Dagens bild: Jag förstår inte, varför jag inte alltid äter såhär. Hur kan jag tillåta min kropp att äta dåliga kolhydrater som socker, vetemjöl, pasta och skit? Nu när jag skött kosten i en vecka så mår jag redan hundra ggr bättre än vad jag mådde för ganska exakt en vecka sedan. Och det bara på att utesluta dåliga kolhydrater och försöka hålla mig mellan 25-50 g kolhydrater per dag. Sjukt bra mår jag nu. 

Veckodag: torsdag-lördag
Jobbat: 7-12:30 torsdag / helgdag fredag
3 x Snackigt om dagen:
1. Torsdag var en skön dag. Bara halvdag jobb och sen mös vi resten av dagen och tittade på True Blood.

2. Fredag kom J´s killgäng hit och spelade så då passade jag på att skämma bort de med en 3-rätters middag. Det verkade de uppskatta och all mat gick åt, det var inte många smulor kvar när de hade ätit klart. Jag bjöd på förrätt skagentoast med kalix löjrom. Huvudrätt blev citronlax med fetaostsallad, hemmaslagen hollandaise och cous cous. Till efterrätt fick de ett snapsglas med smulad savoyardikex, lemoncurd och grädde. Själv åt jag allt förutom cous cous och efterrätten.

3. Idag lördag kom jag äntligen igång med träningen och vad skönt det var. Jag älskar min nya träningsbänk.

Väder: Idag har det varit fint väder med blå himmel. I övrigt har det varit sunkigt väder och vi fick tom snö för första gången den här vintern i torsdags. Fan ska den här att göra nu? Håll dig borta snöhelvete...

Ätit torsdag:
Frukost: Stekt ägg, bacon. Knäckesticks med bregott och mjukost. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: Kaffe med grädde. 1 ruta mörk choklad.
Middag: Kålpudding, lingonsylt. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Näve nötter, några grokisar, 1 ruta mörk choklad.

Dagens kcal: 2016
Dagens kh: 49

Ätit fredag:
Frukost: Stekt ägg, några köttbullar, lite rödbetssallad. Knäckestick med bregott och mjukost. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: Kaffe med grädde. 2 finncrisp med bregott och mjukost.
Middag: förrätt; Toast skagen med kalix löjrom. huvudrätt; Citronlax med hollandaisesås, fetaostsallad (mangold, fetaost, rödlök, paprika, olivolja, vit balsamico).
Kvällis: Kaffe med grädde. 2 rutor mörk choklad.

Dagens kcal: 1829
Dagens kh: 35 g

Ätit lördag:
Frukost: Stekt ägg med skagenröra, kalix löjrom. 1 finncrisp med bregott och mjukost. Kaffe med grädde.
Lunch: 2 finncrisp med bregott och mjukost. Kaffe med grädde.
Mellis: Inget
Middag: Falukorv i pepparrotssås, mozarellakulor, paprika och tomatskivor. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. 2 rutor mörk choklad. Morotsstavar med hemmagjord dipsås.

Dagens kcal: 1871
Dagens kh: 53 g

Tränat torsdag: Vilodag

Tränat fredag: Vilodag

Tränat lördag:
Löpband
20 min

WL-passet på löpbandet
1,47 km
13:36 min/km
4,41 km/h

Styrketräning
30 min

Bänkpress 3x10 - 20 kg skivstång
Bänkpress snedbänk 3x10 - 4 kg hantlar
Bröstflyes snedbänk 3x10 - 3 kg hantlar
Pullover liggande 3x10 - 8 kg kettlebell
Marklyft rakt 3x10 - 8 kg kettlebell
Rodd bänk 3x10 - 4 kg hantlar


Crosstrainer
4 min

Fan så jobbigt detta var. Första passet på en crosstrainer. Kunde aldrig i min vildaste fantasi ana att en låt med Inflames på crosstrainer skulle knäcka mig såhär. PJUH!!!
0,97 km
04:07 min/km
14,55 km/h

Inga kommentarer: