fredag, november 04, 2011

4/11-2011

Dagens bild: Vad är det som händer. Pizza idag igen. Två ggr på 8 dgr. Inte okej. Men Tuva tjatade till sig en pizza och när jag åkte med henne dit för att bara köpa en pizza till henne så blev jag lat och köpte en till mig och J också. Åt dock bara några slajsar.

Veckodag: fredag
Jobbat: semester
3 x Snackigt om dagen:
1. Idag kom mitt fototält med dagsljusbelysning. Här ska fotas. Yay!

2. Har städat grymt effektivt idag. Det blev aktiv storstädning i över 6 timmar. Körde en timme åt gången. Mitt schema såg ut såhär:
Timme 1 - plockade undan allt
Timme 2 - fortsatte plocka undan allt
Timme 3 - dammtorkade alla rum och städade badrummen
Timme 4 - dammsög hela huset precis överallt (passade på att trilla i trappan med dammsugaren över mig och skrapa upp armbågen och få arselvärk)
Timme 5 - åkte iväg och lämnade återvinningsskräp och handlade mat (passade på att bråka med Tuva)
Timme 6 - skurade hela huset
Resten av kvällen - ställde tillbaka alla saker, var sak på sin plats

Hade ca 15-30 minuters paus mellan alla städtimmar. Istället för att köra helt slut på mig som jag brukar så är jag fortfarande grymt pigg även fast jag faktiskt städat effektivt i 6-7 timmar. Och japp, det är tokfint här hemma nu.

3. Idag hade jag och T vårt värsta bråk den här hösten. Hon kallade mig kärring för första gången, så jag tvärnitade bilen så pizzorna och såserna och salladen flög över hela bilen. Sen fick hon gå hem sista biten. Nån som kallar mig för kärring får INTE sitta i min bil. Sen satt hon ute på trappan och tjurade i 1 timme innan jag gick ut och blev vän med henne igen. Hon bad om ursäkt för att hon kallade mig kärring.

Väder: Blött och äckligt och runt 10 plusgrader idag också.

Ätit idag:
Frukost: Äggröra med ost. Kaffe med grädde.
Lunch: Kesella med vanilj och hampafrön. 1 glas vatten.
Mellis: Inget
Middag: Pizza. Beasås. Pizzasallad. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Hampaboll. Nötter. Grokisar. Russin. Tranbär.

Dagens kcal: --
Dagens kh: --

Tränat:
Städat aktivt över 6 timmar så ja jag ser det definitivt som vardagsmotion idag. 

NP - Now playing:
Idol 2011
Terra Nova säsong 1 avsnitt 1 och 2

Inga kommentarer: