onsdag, november 02, 2011

Yes! Nu är Carb Lovers-dieten här!

Kanske dags för mig att sluta med lchf och börja käka pasta av bara helvete igen? För nu finns den nya Carb Lovers-Dieten här. Ja jäklar i min gata. Här ska festas på pasta!  7 dagar mot Viktsuccé skriver Topp Hälsa. Precis vad jag längtar efter. En viktsuccé på 7 dagar.

Shit vad sur jag blev när jag lästa detta! Blev så sur så att jag sa upp min prenumeration på stående fot.  Brukar inte vara såhär känslig, men den här gången blev jag riktigt äkta fly förbannad. Om de visste vad just kolhydrater gjort med min kropp. Hur lätt jag faller dit igen så fort jag tillåter mig pasta. Hur jäkla dåliga dessa kolhydrater är för min kropp. Hur dåligt jag mår i kroppen när jag tillåter mig att FESTA på pasta! Jo jag vet... jag är lite överkänslig. Visst jag älskar också kolhydrater men det är INTE bra för min kropp. Så nej tack till att festa på pasta och nej tack till tidningen Topp Hälsa.

Läste dock artikeln och det var det gamla vanliga lågkaloripratet. Så egentligen inget nytt under solen. Det handlar om fullkornspasta, bananer, havregryn, potatis, fullkornsbröd, råris, kikärter, lättmjölk osv. Helt vanligt Viktväktarsnack. Det är väl klart att du går ner i vikt på att byta bort snabba kolhydrater mot bättre kolhydrater och lågkalorimåltider. MEN... hur hållbart är det i längden? Man orkar med det högst några månader, men sen är man tillbaka i sina gamla dåliga vanor.

Nej då passar lchf bättre för mig, som gör att jag håller mig mätt, belåten och håller sötsuget i schack. Jag har slutat mata sockermonstret i mig med lågkaloridieter som Carb Lovers-Dieten.

Här skriver bland annat Kostdoktorn ett bra inlägg om sockerberoende och om SvD:s artiklar senaste dagarna. Där man gör jämförelse mellan socker och heroin.

Inga kommentarer: