söndag, november 29, 2009

Jag och blommor = ingen bra kombination


Jag älskar blommor, men jag är inte duktig med blommor. Alla blommor som inte är kaktusar dör inom några veckor. Tycker inte heller om att påta i trädgåren även fast vi har en fantastiskt stor trädgård på 2000 kvm. Så jag har med andra ord alla möjligheter att påta där och gjorde det delvis när vi flyttade in för 4 år sedan. Men i år har förfallet i trädgården varit total. Har inte fixat där en enda gång i år. Ser för jävligt ut, rent ut sagt. Så jag tänkte ändra på det, så jag köpte ett gäng blomsterlökar av en liten tjej, som plingade på dörren en mörk kväll i augusti och ville sälja lökar. Hon kom dock med lökarna först i början av november så jag trodde hon hade glömt bort mig. Så jag tänkte först inte plantera de alls eftersom det kändes så sent, men sen tänkte jag igår att har jag nu lagt 500 kr på blomsterlökar så ska de banne mig ner i jorden och tjälen har ju inte kommit heller eftersom det varit så milt hittills. Så idag fixade J och Felix det.

Lökarna kommer till våren växa upp till följande vackra blommor. Hoppas jag! Om inte rådjuren hinner äta upp dem innan.

Queen Of Night - svart tulpan


Pärlhyacint


Neapellökar


Holland chic


Källa: Snodda blombilder via Googles bildsök.

Inga kommentarer: