lördag, juli 18, 2009

Sicken skön vecka det har varit

Har inte alls regnat så mycket som min första semestervecka. Som tur är så är jag ingen solfantast även om det är skönare med soligt och fint väder än regnigt och ruskigt. Man blir gladare av soligt väder. Felix fyllde 13 i torsdags. Äntligen har man en tonåring i huset. Vi hade ett litet kalas för honom inom familjen, sen har han haft son kompis John här hela veckan. De verkar ha askul tillsammans. Av mig och J fick han ju delvis sin dator för drygt en månad sedan i förskott. Sen kunde jag inte låta bli att köpa något till hans födelsedag också, så jag åkte till sportaffären och köpte Björn Borg-kalsonger, en snygg adidas-tröja och så fick han ett Wii-spel. Plus att jag fixade biljetter till Harry Potter-premiären i onsdags. Ja jag vet. Jag skämmer bort mina barn. Jag gjorde lite smörgåstårta och så köpte vi en prinsesstårta på Delselius. Han verkade nöjd även om han inte är den personen som är översvallande när han ska tacka för sina presenter. Men man behöver inte vara det.

Jobba igen på måndag. Ser inte fram emot det men det känns inte särskilt jobbigt heller. Jag är fortfarande toknöjd över mitt nya jobb. Jag har tom lyckats att inte kolla mailen en enda gång under semestern. Jag tror aldrig att det har hänt. Känns lite konstigt att jag inte gjort det. Funderar på om det beror på att jag ännu inte kommit in i jobbet 100% och att jag inte känner 100% ansvar? Hmmm...

Inga kommentarer: