fredag, juli 24, 2009

P3 rockar fett

Jag måste göra reklam för P3. Har nu på senare tid börjat lyssna på P3 efter att ha lessnat på Rix FM, Bandit och Rockklassiker. Dessa tre kanaler innehåller en himla massa reklam och samma 10 låtar som spelas om och oooooom igen tills man vill skrika. Flera av reklamginglarna gör mig galen, så antingen stänger jag av radion eller så byter jag kanal. Nu till slut så lessnade jag helt och bytte kanal och nu är jag fast hos P3. Förutom att de faktiskt har otroligt coola program och programledare, som tex underbara Kitty Jutbring, så har P3 sköna låtar hela tiden. Man hör oftast en hitlåt högst 1-2 ggr på en dag plus att de blandar, så ibland kommer det riktigt gamla godingar. Men det bästa enligt mig är all ny bra musik som de spelar. Så på senare tid så har jag hittat ett gäng sköna nya låtar till min samling. Här kommer ett skönt urval som jag verkligen gillar:


Adiam Dymott. En av mina favoriter Thomas Rusiak har producerat hennes skiva som släpptes i mars i år. Skitbra låt enligt mig.


Lily Allen. Har inte lyssnat på henne tidigare, men nu på kort tid så har jag hittat tre låtar med henne som jag gillar hur mycket som helst. The Fear, Fuck You och Not Fair.


Hittade ingen officiel video, så den här kändes mest rättvis för låten.


Grym låt! Andreas Grega heter han och helt okänd för mig imorse. Tycker han är suverän. Försökte googla på honom, men hittade typ ingen info alls. Verkar som han spelat lite med Timbuktu.


Ny låt från The Sounds. Gitarren tycker jag låter som Alexander Rybaks låt Fairytale.

Inga kommentarer: