söndag, juli 05, 2009

Dopp i kopp


Dopp i kopp äter man normalt med potatis som man doppar i smöret och löken, men eftersom jag LCHF:ar så gjorde jag blomkål istället som jag doppade. Övriga tillbehör till koppen är ju LCHF så det smäller om det, så det var inte svårt alls att anpassa dopp i koppen.

Jag har på min tallrik:
Kokt blomkål
Smält smör med olika löksorter (röd lök, gul lök, scharlottenlök den här gången, man kan välja vilka löksorter man vill)
lite salt i koppen
3 olika sillsorter (svartvinbärssill, löksill och senapssill)
2 kokta ägg
creme fraiche med dill
2 skivor kall falukorv (som jag inte ens åt upp, detta vill dock barnen och J alltid ha till sin dopp i kopp så därför tänkte jag att jag för en gångs skull skulle smaka, men övriga saker gjorde mig mätt och jag ville inte förstöra den goda smaken av sill i munnen med att börja äta falukorv. Så falukorv, nej tack, för min del)

Inga kommentarer: