torsdag, februari 12, 2009

Hemulbröd med bregott, gräddost och gurka


Wow, äntligen är det mjuka "brödet" tillbaka i mitt liv. Utan kolisar också. De här två darlingarna är precis enligt LCHF-principen så jag kan äta hur många jag vill tills jag är mätt. Love it! Hittade receptet här, även om jag modifierade den. Som sagt, att följa recept slaviskt är inte min grej. Jag tog bort mjölet och tog philadelphiaost istället för ostmassa (som jag inte hittade i hennes recept hur man gör). Så därför blev de väldigt kolhydratfattiga mina små brödälsklingar. J och Tuva tyckte också att de var goda, vilket är ett bra betyg från två kolhydratsnarkomaner.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Jag såg just ditt "tack" hos Andreas. Vad glad jag blir att du gillar brödet. :)

Det är en länk i brödreceptet till beskrivning av hur man gör ostmassa. Tror jag får andra länkfärg - den är nog lite blek. :-o)

Här är direktlänk. Det är inget svårt alls. Man kan göra mycket på en gång och frysa.