fredag, februari 20, 2009

Får ingen semester


Har suttit och jobbat fram till 19:45 idag. Fastän jag fortfarande var asförbannad. Jag skulle ta ut mina två sista semesterdagar nästa vecka när barnen har sportlov. Men igår ringde min chef till mig och sa att hon i samråd med min kollega kommit fram till att jag inte kan ta ut den eftersom jag ska sluta och vi har så mycket att göra och för att min kollega är stressad. Och som hon sa "man har ingen rätt att ta ut sin semester under uppsägningen". Kan det verkligen stämma? Nån som känner till alla arbetslagar? För jag gör det då inte. Det är alltså två dagar det handlade om. Jag jobbar ju för fan över de dagarna under en vecka. Men jag bara accepterar läget som den duktiga idiot jag är. Och igår satt jag och jobbade till 21:30 på kontoret trots att motivationen var nere på minus 1 miljon. Men vill hon göra min sista tid till ett helvete så får hon göra det. Jag tänker iaf avsluta min tid där på ett schysst sätt. Man vet aldrig i vilket sammanhang man träffas i framtiden! Det tycker jag fler borde tänka på.

Om mina barn blev besvikna? Gissa! Vi skulle hitta på saker de två dagarna hade jag lovat dem. Nu får mamma jobba och barnen får sitta ensamma hemma. Så totalt värdelöst. Ledsen och besviken är jag nog mest just nu.

Inga kommentarer: