söndag, januari 13, 2013

13/1-2013 - dag 189


Dagens bild
: dagens middag blev krabbpaj med fetaostsallad och en god vinägrette.



Veckodag: söndag
Jobbat: helg
3 x Snackigt om dagen:
1. Long time no see huh! Kul dock att ni fortsätter hänga här och att ni mailar mig hur läget är. Har du inte fått svar så misströsta inte, det är inte du, det är jag. Jag har helt enkelt inte svarat någon. Ledsen för det.

2. Orsaken till min frånvaro är att just nu har jag och J kris i vårt förhållande. Vi har varit ihop i 11 år och vi har börjat tvivla om vi ska fortsätta leva ihop resten av våra liv. Så nu har vi strulat fram och tillbaka i 3 månader och häromdagen bestämde vi oss äntligen för att gå på familjeterapi. Så nu har jag för tillfället lagt ner sökandet efter nytt boende. Så ska vi försöka se vad fan det är som pågår i vårt liv egentligen. Är det slut eller inte? Är vi ämnade för varandra eller inte? Ska vi ha våra egna liv och aldrig mer ses... eller inte?

3. Gällande min 365-dagars resa så fortsätter det gå bra mer eller mindre. Jag har dock i princip stått still i 2 månader nu av förklarliga skäl. Det är stressande att sväva i ovisshet gällande mig och J. Men jag försöker ta mina 20000 steg varje dag. Missat några dagar senaste månaden eftersom jag varit ledsen och nere. Men de flesta dagar går det fantastiskt bra. Inne på dag 189 idag. Galet va?!

Tidigare
Vecka 1: -3,8 kg
Vecka 2: -1,2 kg
Vecka 3: -1,0 kg
Vecka 4: -0,7 kg
Vecka 5: -0,8 kg
Vecka 6: -1,2 kg
Vecka 7: -0,5 kg
Vecka 8: -0,9 kg
Vecka 9: -0,4 kg
Vecka 10: -1,3 kg
Vecka 11: +0,5 kg
Vecka 12: -1,3 kg
Vecka 13: -1,3 kg
Vecka 14: -0,5 kg
Vecka 15: -0,4 kg
Vecka 16: 0 kg
Vecka 17: -0,5 kg
Vecka 18: 0 kg
Vecka 19: +0,2 kg
Vecka 20: +0,1 kg
Vecka 21: -0,4 kg
Vecka 22: +0,7 kg
Vecka 23: +1,2 kg
Vecka 24: -1,9 kg
Vecka 25: +1,0 kg
Vecka 26: +0,4 kg
Totalt: -14 kg
Snitt: -0,54 kg


Väder: -9 grader och soligt


Här kommer en bildkavalkad på mat jag ätit senaste 2 månaderna.

Morotskaka med ugnsbakad lax och hemmaslagen hollandaisesås

Lchf-snabbmat - salami, tomat, purjo och massor med ost. Grillade i ugn. Varm macka utan macka.

Lchf-snabbmat. Stekt falukorv, hemmagjord majonnäsgurka, tomatskivor, finhackad rödlök och gräslök

Köttfärspaj med fetaostsallad

Pulled beef med långsteka tomater och 3 olika såser; salsa verde, fetaostcreme och bearnaisesås

Wokat är godast. Grön curry, kyckling och wokade grönsaker.

Sashimi

Köttfärsröra, grönsaker, guacamole, vitlöksgocka.

Korvstroganoff med sallad och morot.

Medium rare hamburgare, mojo rojo, cole slaw, hamburgerdressing, tomat, lök, senap och ketchup.

Köttfärssås med grädde och stuvad morots"spagetti"

Blåmkålsstuvning med bacon.

Gratinerad blomkål och renskavsgryta.

Hamburgertallrik.

Ugnsbakad lax med hollandaise och fetaostcreme. Sallad.

Hängmörad entrecote, mojo rojo, bearnaise, fetaostsallad.

Parma- och fetaostsallad med senapsdressing.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Oh, hoppas ni kommer att ett rätt beslut!
Och vad härligt att se att du "lever" :)
Mycket god mat har du ätit! Läckra maträtter och bilder på dem!
Du har ju ändå gått ner såååå mycket! bra jobbat!
Det lossnar snart, ska du se och du går ner lite till! ;)
Ha en underbar måndag!
Kramar!
//Lana

Anonym sa...

tråkigt att höra om er kris, men hoppas ni kommer fram till det bästa för er.
Det var iaf kul o träffa er i lördags.
KRam från Linda

Tina sa...

Ååååh, vad gott det såg ut alltihop :)