onsdag, januari 16, 2013

16/1-2013




Dagens bild
: Lowcarbonara idag igen. Men idag gjorde jag blomkålsstuvningen på creme fraiche och extra mycket purjolök (och förstås utan mjöl). Riktigt gott.

Veckodag: onsdag
Jobbat: 9-17:30
3 x Snackigt om dagen:
1. Sjuk men jag har jobbat ändå. Men kör hemifrån och idag har jag verkligen fått mycket gjort. Har suttit och specat en massa nyutveckling och det har gått tokbra när man inte blir störd hela tiden.

2. J är också sjuk så vi får lite egentid tillsammans tack vare det. Det behöver vårt naggade förhållande just nu. Om en vecka är det dags för lite terapi. Spännande att se vad som händer där.

3. Igår köpte jag lchf-appen och måste säga att den är riktigt bra. Fina bilder till alla recept. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. En receptbok-app-whatever ska alltid ha bilder till alla recept. Annars kan man utesluta receptet.

Väder: Snöskitväder...

Ätit idag:
Frukost: 1 finncrisp med bregott och mjukost, saltgurka. Liten kall laxbit. Kaffe med grädde.
Lunch: 1 finncrisp med bregott och mjukost. Laxbit. Kaffe med grädde.
Mellis: Inget
Middag: Lowcarbonara. Vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. XO-ost.

Dagens kcal: Har ej räknat, och vet ni vad, jag ska sluta med det. Ska köra med Anna Halléns handtrick istället. För jag måste nånstans sluta stirra mig blind på dessa kalorier. När jag har beräknat under hösten så ligger jag oftast runt 1500-2000 kcal beroende på hur hungrig jag varit. Sen har jag inte räknat kalorier för att jag ska äta en viss mängd, utan mest för nyfikenhet hur mycket det blir med lchf. Eftersom fett är mer energitätt än vad kolhydrater är. 
Dagens kh: Har ej räknat
Antal steg: Kommer inte nå upp till mitt mål. Eftersom jag är sjuk så tar jag inte mina 20k steg just nu.
Tränat: Absolut inte, men nästa vecka kör jag igång igen.
Vardagsmotion: Var ute och skottade i 45 minuter.

2 kommentarer:

Alan sa...

Tack för dina fina kommentarer om LCHF-appen! :-)

Unknown sa...

Krya på dig!
Appen låter spännande! Kanske ska också köpa en sån!
Att skotta snö i 45 min räknas också som träning! :)
Ha en toppen torsdag!
Kram kram
//Lana