lördag, mars 03, 2012

3/3-2012



Dagens bild
: Så gott! En perfekt stekt ekologisk oxfilé (från Gröna Gårdar). Medium rare med hemmaslagen bearnaise och rostade rotfrukter.

Veckodag: lördag
Jobbat:
3 x Snackigt om dagen:
1. Mycket bättre dag idag. Jag och J har verkligen haft mys hela dagen.

2. Tuva var till stallet hela dagen. Hennes första jobbdag där hon tjänar pengar. Problemet är bara att bussarna går inte så bra här ute på Värmdö. Så om hon ska ta sig till stallet så skulle hon inte vara där förrän kl 10 när hon åkt hemifrån kl 07:34. Ja jag vet skandal. Så hon mailade SL igår med förslag på förbättringar. Så jag fick pallra mig upp kl 7 på morgonen en lördag för att skjutsa henne till jobbet. Men det var ganska trevligt ändå för då fick jag en lång skön ledig dag.

3. Hade tänkt sitta med tester idag men jag orkade inte jobba. Tänk om man kunde göra samma val på vardagar. Jobba när man känner för det.

Väder: strålande solsken och +4 grader

Ätit idag:
Frukost: Finncrisp med mjukost och väddöskinka. 1 kokt ägg med kaviar. Kesella med blåbär och äppelmos. Kaffe med grädde.
Lunch: Köttfärssoppa. 1 glas vatten.
Mellis: Kaffe med grädde. Lax.
Middag: Oxfilé med hemmaslagen bea och rostade rotfrukter. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. 2 rutor mörk choklad. Några nötter. Några incaberries. Några grokisar.

Dagens kcal: --
Dagens kh: --

Tränat:
Löpband
30 min

2,2 km
13:38 min/km
4,4 km/h

1 kommentar:

Anonym sa...

Skröt om oxfilén på jobbet idag, det var inte populärt :-)
Men det var det värt, den var riktigt god...undrar om det inte blir lite extra gott för att vi inbillar oss att de sköter om djuren på vettigt sätt när vi köper svenskt ekologiskt kött?

//J