onsdag, september 07, 2011

Mina träningsmål under hösten

Jag behöver mål! Så därför ska jag lägga upp träningen under hösten såhär:

1. Minst 4 pass i veckan á 40 minuter.

2. Alla pass ska innehålla minst 30-40 minuter cardio på löpband, cykel eller ut och powerwalka. Jag behöver cardio.

3. Två av passen ska avslutas med tung styrketräning.
Jag ska köra 15 slumpade övningar från "Din träning" som körs 1x10 så tungt som möjligt och i ett sträck utan paus mellan övningarna. Det ska kännas i hela kroppen när jag är färdig och jag ska vara svettig precis överallt.

(Jag ska göra en excel där jag lägger in vilka övningar jag gjort och vilken vikt jag klarade dem i. Så om jag får upp övningen nån annan gång så kan jag jämföra med den förra vikten och försöka förbättra för varje gång.)

4. Ett av passen då jag inte kör styrketräning - Springa så långt jag pallar en gång i veckan.
Rekord efter första passet 140 meter i 6,5 km/h.

5. Samma som springpasset avslutas på cykel - 1 minut på motstånd 5 och trampa utav bara helvete för att komma så långt som möjligt på den minuten. Jag ska ha mjölksyra efter den minuten.
Rekord efter första passet 600 m.

Inga kommentarer: