söndag, januari 05, 2014

Lchf-wraps


Wow vilka bra wraps med 0 gram kolhydrater, så du som nollar kan äta dessa med gott samvete. Jag hittade receptet hos Ryska dockor. Och dessa har jag senaste veckan ätit som wrap med chili och grönsaker. Jag har ätit de till frukost som tunnbröd med smör, ost och skinka. Jag har även ätit de som crepes med grädde och hallon. De är verkligen tokbra. Nån dag framöver ska jag göra champinjonstuvning och fylla de och sen gratinera i ugnen med ost. Ska bli spännande och se om det blir gott. Men det är jag övertygad om att det blir.

För 6-8 wraps/tunnbröd/crepes:
6 st ägg (ena gången använde jag bara äggvitor för att jag hade så mycket över)
6 msk vatten
1 msk naturell olja (använder Kung Markattas naturella)
nypa salt
3 tsk fiberhusk

Gör såhär:
1. Vispa äggen tillsammans med vatten, olja och salt.
2. Vispa in fiberhusken i omgångar.
3. Låt stå och dra i några minuter.
4. Stek första wrapen i lite olja på medelvärme. Efterkommande wraps behöver inte nån mer olja.

Serveringsförslag se nedan:

Som äggroll med hårdkokt ägg som mosats tillsammans med hemmagjord majonnäs och nypa salt och peppar.

Som dessert med grädde och frysta hallon.

Som tunnbrödmacka med bregott, ost och skinka.

Inga kommentarer: