söndag, januari 19, 2014

19/1-2014


Dagens matbild: Dagens ekomiddag blev renskavsgryta med ugnsbakad rödbeta och fetasallad.

Veckodag: söndag

3 x Snackigt:
1. Härlig helg vi har haft. Även fast T hade med sig sina bästa kompisar över helgen. Ni fattar att det inte har varit tyst många minuter va? Tre 15-åriga tjejer är allt annat än tysta men det var mysigare än vad jag trodde först. Vi log bara åt dem.

2. Jag och J har varit ute och hajkat både igår och idag. Så himla mysigt och fridfullt att vara ute i skogen. Bästa träningen av de alla.

3. Spännande imorgon. Min gamla kollega från förra jobbet ska på anställningsintervju hos oss. Jag lobbade tydligen bra för henne. Kul som fasiken.

Väder: Grått och trist och snöigt.

Dagens träning:  Ute och hajkat både igår och idag i skogen. Så underbart att pulsa i snön och få upp flåset.

Dagens ekomat: Vecka 1 lchf-basic;
Frukost: 2 kesopannkakor med bregott, ost och parmaskinka. Halv kiwi. Chiapudding med grädde och hallon och en äppelshot.
Lunch: Skinkskiva, färskost, gurka, emmentaler, ölkorv. Kaffe.
Middag: Renskavsgryta med bakad rödbeta och fetasallad.
Kvällis: Skinkskriva, paprika, färskost, emmentaler, ölkorv. Kaffe.

Dagens kcal:
Dagens kh:


Såhär god frukost äter man som lchf:are. En halv blodapelsin. Två kesopannkakor med vaniljfraiche och hallon. En ekologisk emmentaler och parmaskinka.

Dagens frukost blev 2 kesopannkakor med bregott, ost och parmaskinka. Halv kiwi. Chiapudding med grädde och hallon och en äppelshot.

Mellis med ekofrukt och pinjenötter och vaniljgrädde.

Middag på Sovel Kött & Grill i veckan med J & C. Blev grillad pincanha med avokadoröra, fetsallad och bearnaise.

Dotterns bästa kompisar kom och sov över i helgen och vi lagade mat tillsammans. Blev fläskfilé med het pepparsås och bearnaise och ugnsbakade grönsaker och en stor fet sallad.

Kycklinggratäng med fetasallad.
Coop Forum Vämrdö har bäst ekologiskt utbud ute på Värmdö. All denna ekofrukt hittade jag där inför helgen.
Idag bakade jag kanelbullar... en av mina stora triggers. Äter jag en så kan jag inte sluta, så därför åt jag ingen. Så stolt över mig själv!

Inga kommentarer: