tisdag, januari 14, 2014

14/1-2014


Dagens matbild:  Idag blev det gräddstuvad vitkål till köttfärssåsen. 

Veckodag: tisdag

3 x Snackigt:
1.  Mycket jobb just nu.

2. Jag sköter mig exemplariskt med maten. Har köpt en ny lchf-bok också. Det är Anna Halléns senaste bok. Första boken som jag riktigt gillar. Hon har ren naturlig mat i recepten, precis som jag gillar, och hon förklarar på ett enkelt sätt det här med lchf. Så nu ska jag köra lchf basic i 12 veckor, sen kör jag NCHF i 4 veckor. Men först få igång fettförbränningen maximalt. Ska berätta lite mer sen. Tror verkligen på det hon skriver. Så klok!

3. Idag hade jag tänkt träna, men jag orkade inte. Jobbade 11 timmar idag så jag var lite seg när jag kom hem vid 18:30.

Väder: Kallt och snöigt.

Dagens träning: Vilodag

Dagens ekomat:
Frukost: 2 kesoplättar med bregott och ost. Kaffe med mjölk.
Lunch: Köttfärssås med tomater.
Middag: Köttfärssås med gräddstuvad vitkål. Vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Halv raw-bite.

Dagens kcal: 1592
Dagens kh:  32 g

dagens energifördelning

Lunch i fredags... enkelt och smarrigt. Hade ekologiska prinskorvar i frysen med kort datum

Frukt är godis... så detta åt jag i lördags med en kesopannkaka i botten med en klick grädde.

Ekologisk fläsksida med löksås och rostad morot och jordärtsskocka.

Chiapudding med bär och frön. Gott och nyttigt. Åt detta tillsammans med grädde.
Såhär ser Anna Halléns nya bok ut. Faktiskt den snyggaste lchf-boken, inte som alla orange omslag som kom i början =)


Inga kommentarer: