söndag, augusti 05, 2012

30/7-5/8-2012 - dag 22-28

Lunch i måndags; lax, salladsblad, tomat och tzatziki
Måndagens middag; lövbiff, några ostkuber, champinjonstuvning, köttfärsröra och tomat.
Tisdagens middag för mig själv; kall lövbiff med bregott, halv avokado, ostkuber och ölkorv. Sköljdes ner med en kopp kaffe. Lchf-snabbmat.
Onsdagens lunch; tonfiskröra och kokt ägg.

Onsdagens middag; hamburgare med ost, finsk brödost, sallad, tomat, lök, dressing.
Torsdagens middag; ekologisk oxfilé med hemmaslagen bearnaiseås och ugnsstekt blomkål och en fetaostsallad.
Fredagens kulinariska middag när vi kom hem kl 21:30 på kvällen. Ekologisk chorizo, hemmagjord gurkmajonnäs, babybel och ostkuber.
Lördag hade jag och J fest på tu man hand med seafood. Vi åt bara en massa gott (utan kolhydrater). Parmesan, Kalixlöjrom med smetana och rödlök, varmrökt lax, hemmagjord skagenröra, sjögrässallad, hemmagjord aioli och ceasardressing, pilgrimsmusslor och kräftor.
Svenska signalkräftor.


Söndagens sena middag fick bli rester från lördagens fest. 2 oopsiesar med skagenröra, varmrökt lax, kokt ägg, baby bell och ostkuber.

Dagens bild
: Veckans matbilder...

Veckodag: måndag-söndag
Jobbat: jobbat måndag-fredag mellan 9-16.
3 x Snackigt om dagen:
1. En vecka går fort när man har roligt. Har haft fullt upp och vi har även varit barnfria för första gången på över 1 år. Så vi har ägnat oss åt varandra istället för att sitta vid datorn. Man behöver lite egen tid tillsammans, framförallt när man varit ihop i över 10 år som vi varit. Vi har tagit långa promenader, pratat massor och bara haft det urmysigt. Och i fredags slog vi äntligen till och köpte en skitsnygg soffa när vi åkte ut till landet till min bror och hans tjej. Leveranstid på 6-8 veckor. En mörkgrå bjässe av dansk design. Den kommer bli skitsnygg i vårt vita vardagsrum. Bilder kommer så småningom.

2. Idag åkte jag och hämtade Tuva från hennes ridläger. Vi fick en liftare med oss därifrån, en av barnens pappa som fick skjuts tillbaka till Stockholm. Han var riktigt tacksam och gav mig en stor kram.

3. Jag har skött mig exemplariskt med kolhydrater och steg även den här veckan. Orkar inte skriva ner allt jag ätit i veckan utan ni får några väl valda bilder ovan istället. Men kalorierna har varit runt 1500 varje dag och kolhydraterna under 20 g varje dag och jag har kört många pass på löpbandet för att få ihop mina 20000 steg. Även igår när jag och J hade lite fest för oss själva skötte jag mig exemplariskt. Stegen var inga problem eftersom vi tog en riktigt lång skön promenad tillsammans. Han är verkligen med på min 365-dagars resa och jag är honom evigt tacksam för det.

Väder: Vad jag minns så har det varit kanonväder stora delar av veckan. Det regnade nån dag när jag hängde ut tvätten, men låter jag bara tvätten hänga inomhus så håller sig regnet borta. Tips från coachen!

Inga kommentarer: